Farurile Laser

Dupa farurile cu halogen, farurile xenon si farurile LED, ultima fita in materie de faruri o reprezinta farurile laser, iar prima companie care va pune pe piata un automobil de serie dotat cu o astfel de tehnologie va fi compania BMW, iar acest lucru se va intampla din acesta toamna. Nu va imaginati insa ca acest tip de faruri este introdus in pachetul standard. Acesta contine faruri LED, cele laser se gasesc ca dotare optionala. Diferenta dintre cele doua tipuri de faruri este data in primul rand de dimensiunea fasciculului de lumina, care in cazul farurilor laser este dublu (farurile LED au un fascicul de 300 m, in timp ce farurile laser au un fascicul de 600 m). Ramanand tot in sfera comparatiilor intre farurile LED si cele laser, acestea din urma sunt de zece ori mai mici si nu incalzesc zona asa cum fac cele LED.

In ceea ce priveste principiul de functionare, acesta foloseste fosforul, care este capabil sa emita lumina atunci cand este incurajat in mod corespunzator. Fosforul galben, atunci cand este agitat de lumina unui laser albastru emite o lumina alba stralucitoare si aceasta reactie este exact aceea care se intampla atunci cand lumina laser albastra reflectata trece prin acel obiectiv umplut cu fosfor galben. Dupa aceea, lumina alba stralucitoare este dusa pe un reflector si difuzata, iesind din far si luminand catre inainte.

Lumina rezultata poate fi de pana la 1.000 de ori mai stralucitoare decat cea a unui LED cu un consum de doar doua treimi (unii spun ca se reduce jumatate) a puterii. Asta este destul de impresionant. De asemenea, atragator este faptul ca temperatura luminii de culoare va fi intre 5500 si 6000 Kelvin. Facand o comparatie, lumina naturala este de obicei estimata la aproximativ 6500 de grade Kelvin.

Laserul albastru utilizat este suficient de puternic pentru a da foc la lucruri cu usurinta, dar lumina reala emisa de farurile nu este lumina laser coerenta, si, ca atare, este complet sigur sa va uitati la ea. Compania BMW spune ca in astfel de situatii de accidente in care emitatorii cu laser ar putea emite in oglinzi sau lentile, sistemul s-ar opri automat.

Totusi, nu cred ca exista vreun motiv sa va faceti griji cu privire la faptul ca un sistem de faruri care nu face altceva decat sa lumineze ar putea sa produca niste reactii atat de devastatoare. Este adevarat ca tehnologia a evoluat foarte mult, dar inca nu am ajuns chiar la standardele filmelor de fictiune.

In ceea ce priveste tunarea cu un astfel de sistem, cred ca este necesar sa mai treaca putin timp pana va putea sa fie achizitionat.